Seminář analýzy zákazníků v e-commerce

Říká se, že pro úspěch v e-commerce stačí vyřešit „jednoduchý“ problém: rozpoznat ty správné zákazníky a produkty a investovat do nich víc než do ostatních. Naučte se tento problém řešit RFM analýzou, která se již desítky let osvědčuje v direct marketingu.

Základní fakta o akci

otevřený termín (hlaste se, pak se domluvíme)

4200 Kč + DPH

EDU 2000, Oldřichova 49, Praha 2

1 den, tj. asi 8 hodin s přestávkou na oběd

maximálně 12 účastníků

školí Marek Prokop

Co se na semináři naučíte

Stručně řečeno, naučíte se:

  • rozpoznat své nejlepší zákazníky a pečovat o ně tak, aby jimi zůstali,
  • minimalizovat odliv zákazníků ke konkurenci,
  • znovuoživit zákazníky, kteří u vás již přestali nakupovat.

Nečekejte ovšem teoretické školení, kde budete jen sedět a poslouchat. Lektor vám sice na úvod vysvětlí základy modelu RFM (recency, frequency, monetary value) a celým seminářem vás provede, ale hodně práce zbude i na vás. Očekáváme, že se zapojíte do diskuse a uplatníte v ní vše, co víte o svých zákaznících, vhled do jejich nákupního chování, znalost prodávaného sortimentu apod.

Po semináři budete schopni lépe:

  • zhodnotit dosavadní vývoj, aktuální stav a perspektivu vašeho obchodu,
  • plánovat a vyhodnocovat marketingové strategie a reklamní kampaně,
  • segmentovat zákazníky pro účely e-mailového marketingu a retargetingu,
  • cílit interní promo akce.

Pro koho je seminář vhodný

Seminář je určen provozovatelům, marketérům a analytikům e-shopů s vyšším podílem častěji se vracejících zákazníků, tedy například obchodů se spotřebním materiálem, sportovním zbožím, potravinami či nápoji, dětským zbožím, kosmetikou, spotřebním zbožím pro domácnost apod. Nevhodný je pro obchody, kterým se z povahy sortimentu vracejí zákazníci až po několika letech nebo vůbec.

Nejvíc si ze semináře odnesete v případě, že váš obchod funguje již několik let a máte k dispozici historii objednávek řádově alespoň stovek až tisíců jednoznačně identifikovaných zákazníků. Pokud taková data nemáte, získáte jen teoretické znalosti, které si zatím nevyzkoušíte v praxi.

Předpokládáme, že účastník semináře již

  • umí pracovat s Google Analytics včetně uživatelských dimenzí (custom dimensions),
  • ovládá Excel nebo podobný nástroj pro analýzu dat,
  • orientuje se v databázi svého e-shopu a dokáže z ní získat potřebná data

Kdo seminář vede

Seminář vede Marek Prokop, kterého nejspíš znáte z jiných jeho školení a přednášek. Analýze zákazníků se do určité míry věnoval vždy, ale asi před rokem a půl se do ní pustil obzvlášť intenzivně. Nastudoval hodně knih a článků, divoce experimentoval, prohrabával se databázemi a nyní se chce jednak podělit o své zkušenosti a jednak poznat ještě více obchodů a jejich specifických podmínek a potřeb.

Co byste si měli připravit

Ideálně si před seminářem připravte export z databáze objednávek za poslední rok až dva, nemáte-li příliš rozsáhlá data, pak i za delší období. Export by měl obsahovat id zákazníka, datum objednávky, její cenu a případně i jednotlivé položky zboží.

Na seminář si pak vezměte notebook s Excelem či jiným podobným nástrojem, kterým dokážete data objednávek analyzovat. V učebně je připojení k internetu, takže můžete využít i přístup ke vzdáleným datům.

Přihláška

A nakonec klikněte na tlačítko. Toť vše.

Odesláním objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami školení. Do 24 hodin po odeslání formuláře obdržíte další instrukce e-mailem. Ceny jsou uvedeny bez DPH. Děkujeme za vaši přízeň.

Napsali o akci

Seminář nás postrčil správným směrem. Po jeho absolvování již dokážeme mnohem lépe provádět segmentaci zákazníků a hlavně reagovat na změny v jejich chování. V neposlední řadě to také znamená, že negativním jevům dokážeme včas čelit. Už jen tím se seminář mnohonásobně zaplatil.

—Jiří Vlček, Palmknihy

Za 5 let v marketingu jsem byl na 19 školeních od 13 lektorů, ale Marek Prokop je jen jeden. Včerejší workshop na analýzu zákazníků e-commerce byl pro mě v daném čase možná nejužitečnější ze všech.

—Adam Jurák, SportObchod.cz

Seminář mi pomohl na konkrétním klientovi odhalit celou řadu (ne)příjemných faktů, které citelně ovlivní naši strategii napříč výkonnostními kanály. První praktické zlepšováky jsem zadal k otestování ještě na školení a další se mi stále rodí v hlavě. Je neuvěřitelné, co vše se dá díky Markově v datech vyčíst.

—Lukáš Pítra, konzultant

Tři měsíce jsem nacházela v datech spoustu zajímavých, ale i zbytečných scénářů. Ty nejdůležitější jsem s velkým úžasem objevila s Markem během jednoho dne. Odteď jen dokonale personalizované nabídky. Doporučuji všem kromě naší konkurence.

—Markéta Talská, TisknuLevne.cz

Marku díky za skvělý seminář RFM. Pravda, musím se doučit některé věci v excelu, nicméně data, která jsme touto metodou získali, jsou pro nás velmi užitečná a věřím, že nám pomůžou e-shop posunout zas o kousek dál. Díky!

—Martin Matějka, SmallCars.cz